Załącznik Nr 1 do Zarządzenia

Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach Nr MOPS/0161-2/09

                                                                                                              z dnia 25.02.2009r.

 

 

 

REGULAMIN

NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE

 

 

§  1

1.   Regulamin niniejszy ustala zasady postępowania w procesie zatrudniania pracowników na stanowiska urzędnicze i w zakresie tym uzupełnia on postanowienia art. 11-15 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 )

2.   Nabór pracowników na stanowiska urzędnicze odbywać może się tylko z uwzględnieniem zasad wynikających z postanowień powołanej w ustępie 1 ustawy i w trybie określonym w postanowieniach niniejszego regulaminu.

3.   Ilekroć w dalszej części regulaminu mowa o Dyrektorze, należy przez to rozumieć Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach.

 

§  2

1.   Opis stanowiska na wakujące miejsce pracy zawiera:

a)   dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków obciążających zajmującego te stanowiska,

b)   określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji wobec osób, które je zajmują,

c)   określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,

d)   określenie odpowiedzialności,

e)   inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.

2.   Projekt opisu stanowiska pracy akceptuje Dyrektor.

 

§  3

Nabór odbywać się będzie w następujących etapach:

1)   ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,

2)   składanie dokumentów aplikacyjnych,

3)   wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych,

4)   selekcja końcowa kandydatów:

a)      test kwalifikacyjny,

b)      rozmowa kwalifikacyjna,

5)   sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,

6)   podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę,

7)   ogłoszenie wyników naboru.

 

§  4

1.   Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym sekretarz komisji umieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żorach.

2.   Jeżeli Dyrektor tak postanowi ogłoszenie o wolnym stanowisku zamieszczone może zostać także w innym, wskazanym przez niego, miejscu.

3.   Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:

a)   nazwę i adres jednostki,

b)   określenie stanowiska urzędniczego,

c)   określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem
      danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

d)  wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

e)   wskazanie wymaganych dokumentów,

f)   określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

      4. Termin do składania dokumentów  określony w ogłoszeniu o naborze , nie może być krótszy   

           niż 10 dni od dnia  opublikowania  tego ogłoszenia w BIP .

 

 

§  5

1.   Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym.

2.   Na dokumenty aplikacyjne składają się:

a)   list motywacyjny,

b)   życiorys – curriculum vitae,

c)   kserokopie świadectw pracy,

d)  kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,

e)   kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,

f)   oryginał kwestionariusza osobowego (dostępnego na stronie internetowej),

g)   oświadczenie kandydata o tym, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za

      nieumyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo

      skarbowe,

h)   inne dokumenty określone przez Komisję Rekrutacyjną.

3.   Upoważnionym do przyjmowania dokumentów jest sekretarz Komisji.

 

§  6

1.   Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.

2.   Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.

3.   Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji
z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

4.   W wyniku dokonanej analizy dokumentów Komisja:

-     jeżeli z dokumentów wynika, że kandydat nie spełnia wymagań określonych w ogłoszeniu odmawia dopuszczenia go do dalszych czynności powiadamiając o tym zainteresowanego;

-     jeżeli uzna za konieczne zażądać dalszych dokumentów lub wyjaśnień wzywa do dokonania tego wyznaczając zainteresowanemu odpowiedni termin.

 

§  7

      Po upływie terminu składania dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej selekcji, sekretarz komisji sporządza listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu.

 

§  8

Na selekcję końcową składają się:

a)         test kwalifikacyjny, chyba, że Dyrektor postanowi o odstąpieniu od przeprowadzania testu,

b)         rozmowa kwalifikacyjna.

 

 

§  9

1.   Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.

2.   Do przygotowania pytań testowych zobowiązana jest Komisja rekrutacyjna bądĽ inna osoba wyznaczona przez Dyrektora.

3.   Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową. Kandydat w sumie z testu może maksymalnie otrzymać 15 punktów.

 

§  10

1.   Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem
i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

2.   Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:

1)   predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie
powierzonych obowiązków,

2)   posiadaną wiedzę na temat jednostki, w której ubiega
się o stanowisko,

3)   obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio 
przez kandydata,

4)   cele zawodowe kandydata,

5)   osobowość kandydata, obraz jego samooceny, w tym oceny świadczącej
 o nieposzlakowanej opinii o kandydacie.

3.   Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.

4.   Każdy członek Komisji Rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10. Przydzielenie poszczególnym kandydatom punktów następuje
po przeprowadzeniu rozmów z wszystkimi kandydatami.

 

§  11

1.   Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera nie więcej niż trzech kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów z testu
i rozmowy kwalifikacyjnej. Kandydata, który uzyskał największą liczbę punktów komisja zakwalifikowuje do nawiązania z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Żorach stosunku zatrudnienia, chyba że, na podstawie wyników testu i rozmowy kwalifikacyjnej, uzna że żaden kandydat nie powinien zostać zatrudniony.

2.   Kandydat wyłoniony do zatrudnienia w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć aktualne zaświadczenie o niekaralności w zakresie określonym w § 5 ust. 2 pkt h wynik badania lekarskiego określającego zdolność do pracy oraz oryginały dokumentów aplikacyjnych.

 

§  12

1.   Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.

2.   Protokół zawiera :

1)   określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu
o naborze,

2)  liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym listę ofert spełniających wymagania formalne,

3)  informację o zastosowanych metodach  i technikach naboru,  

4)   informację o osobie zakwalifikowanej do zatrudnienia, bądĽ wskazanie powodów uznania, że żaden kandydat nie powinien zostać zatrudniony,

5)  uzasadnienie  dokonanego wyboru,

6)  skład Komisji Rekrutacyjnej

 

§  13

1.   Informację o wynikach naboru upowszechnia się niezwłocznie po przeprowadzonym naborze,

2.   Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:

1)   nazwę i adres jednostki,

2)   określenie stanowiska urzędniczego,

3)   imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,

4)   uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisku,

3.   Informację o przeprowadzonym naborze upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.

 

§  14

1.   Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.

2.   Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, po czym przekazane do archiwum zakładowego.

3.   Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

4.   Sekretarz komisji informuje kandydatów o wynikach naboru.